tirsdag den 12. januar 2010

Perler...



Det nemmeste ler-projekt i verden er næsten perler... Det passede mig fint, at jeg ud af resterne fra knappefremstillingen kunne lave en portion perler. Lige på stående fod, ved jeg ikke rigtig hvad de skal bruges til, men jeg laver en portion en gang i mellem, og de bliver brugt sådan lidt hen ad vejen, til alle mulige forskellige krea- projekter... Noget af leret har jeg æltet kaffegrums i, det brænder naturligvis væk under forglødningen, så perlerne får et sjovt leca-agtigt udseende, samtidig er de meget lette... Nogen af perlerne er blevet helt sorte, fordi de har været i kontakt med åben ild, men jeg synes ikke det gør så meget...


6 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte de perler, jeg er glad for, at du har gjot opmærksom, at man brande småting i brandeovn.Så jeg må have fadt i ler, så jeg kan prøve det oppe sommerhuset.
    Kan du have en god dag

    SvarSlet
  2. Det ser gøy ut å holde på med det der, og perlene er skikkelir rå.
    Mye man kan bruke sånne til

    SvarSlet
  3. Conny: Perler kan man altid bruge...det er også sjovt at brænde dem i et bål, men det er jo ikke lige årstiden nu...SUK!

    SvarSlet
  4. Kate: Ja, det er sjovt at lave sådan noget...jeg kan godt lide det rustikke udtryk sådanne perler har...

    SvarSlet
  5. Fine perler du der har lavet - og det samme gælder knapperne i et tidligere indlæg. Sejt et du brænder dem i brændeovnen:0) helt enig, det gir et fint udtryk at nogle er sorte.

    SvarSlet
  6. Karen Marie: "Nød lærer nøgen kvinde at spinde" og brændeovnen kører jo alligevel på højtryk i denne tid...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥