torsdag den 26. marts 2009

Det her var aldrig gået i Absalonsgade...


Sen aftens mad - meget sen - 21.30. Det var aldrig gået i Absalonsgade...Tunsteak, tomatsovs, spejlæg og kartoffelmos, det var slet ikke gået i Absalonsgade. At det ikke var gået i Absalonsgade, er en intern familie-talemåde om noget der ikke er "helt efter bogen" I vores familie, kan vi godt være lidt hårdhændede ved hinanden, når der skal drilles, men det er altid kærligt ment, og egentligt er det vel også udtryk for at vi er meget forskellige, men alligevel formår at rumme hinandens forskelligheder, og drillerierne er altid kærligt ment.

Jeg er vild med den slags interne familie- jokes, der nogen gange har udgangspunkt i virkeligheden, andre gange ikke. I min fars hjem var der er intern familiejoke der lød således: Tilbas til moren mæ den kae. (tilbage til moderen med den kage) Jamen sikke da noget vås... Tror ovenstående bundede i at, min fars farmor var fra Lolland eller Fyn, og havde en speciel udtalemåde, men udtrykket hænger stadig ved, og bruges når noget skal gøres om, hmm, en "ommer" altså.

2 kommentarer:

  1. HAHHAAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA - nej den var sgu aldrig gået i Absalonsgade.... måske på vesterbro men jeg er ikke helt sikker....

    SvarSlet
  2. Jo, jeg tror godt det kunne gå an på Vesterbro...men der er løbet meget vand i havet siden Absalonsgade

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥